Obaveštavamo vas da se prema Zakonu o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 88/2021), u daljem tekstu: Zakon, kupovina preko naše prodajne internet stranice www.vselektrik.rs smatra prodajom na daljinu.
Uz poručenu robu, kupcima šaljemo i određenu, zakonom propisanu dokumentaciju i to:
Kompletnu dokumentaciju – račun, Ugovor na daljinu, Obrazac za odustanak od ugovora, Obrazac zahteva za otklanjanje nesaobraznosti/reklamaciju, Obaveštenje u slučaju povrata robe u zakonskom roku i Obaveštenje o pravima i obavezama potrošača.
REKLAMACIJE
Ukoliko želite da uložite reklamaciju u vezi sa isporučenim paketom i proizvodima ili izdatim računom, budite slobodni da nas kontaktirate.
Nastojimo da sve eventualne nedostatke rešimo bez odlaganja i u Vašu korist. U zajedničkom je interesu da odgovorimo na sva Vaša pitanja u najkraćem mogućem roku, tako da rešavanje Vašeg problema ne traje duže od predviđenog, a svakako ne duže od zakonom predviđenih rokova.
Molimo Vas da paket pažljivo pregledate pred kurirom odmah po isporuci i da ako primetite bilo kakva oštećenja slikate paket koji došao na vašu adresu oštećen.. Veoma je važno da sva oštećenja nastala u transportu i vidjliva na pakovanju odmah prijavite kuriru koji Vam isporuči robu kao i nama.
Stojimo Vam na raspolaganju u svakom trenutku.
Online potrošači mogu uložiti zahtev za otklanjanje nesaobraznosti/ reklamaciju na kupljeni
proizvod, kao i reklamaciju zbog pogrešno obračunate cene/reklamaciju na račun ( za proizvod koji niste poručili, a nalazi se na računu; koji niste poručili, a ne nalazi se na računu; koji ste poručili a ne nalazi se na računu ili zbog pogrešno iskazane cene kupljenog proizvoda ili samog artikla).
Reklamaciju možete uložiti ukoliko Vam je isporučena roba koja nije saobrazna poručenoj i oglašenoj robi, odnosno ako je došlo do oštećenja robe u transportu ili pri izradi proizvoda. Pored svakog proizvoda nalazi cena proizvoda sa PDV-om, kao i kratki opis proizvoda i karakteristike koji su preuzeti od uvoznika ili proizvođača. Kako tehničke karakteristike proizvoda u potpunosti preuzimamo od uvoznika ili proizvođača, za iste ne odgovaramo.
Za neosaobraznost proizvoda odgovaramo u roku od 2 godine od kada je rizik prešao sa nas na potrošača.
U slučaju opravdane reklamacije, potrošač ima pravo da izabere da li želi da se kupljeni proizvod zameni ili opravi, da li želi umanjenje cene ili raskid ugovora i povraćaj novca u slučaju da reklamacija bude usvojena.
Nedostatak na proizvodu je nastao nakon preuzimanja, kao posledica vaše radnje ili slučaja, odnosno rizik slučajne propasti ili oštećenja proizvoda posle trenutka kada je proizvod predat potrošaču ili trećem licu koje je odredio potrošač, snosi potrošač, te ovo nije razlog za ulaganje reklamacije. Zato savetujemo da se paket ako je došao oštećen fotografiše.
Da biste započeli postupak reklamacije, neophodno je da nam dostavite Zahtev za otklanjanje
nesaobraznosti/reklamaciju, u dva primerka. Obrazac zahteva dostavljen Vam je uz proizvod.
Takođe, obrazac zahteva za otklanjanje nesaobraznosti/reklamaciju imate u pdf formatu i na našem sajtu, odakle ga možete odštampati.
Pdf Zahtev za otklanjanje nesaobraznosti/reklamaciju
Potrebno je da ga popunite i zajedno sa kupljenim proizvodom i fiskalnim računom ili drugim
dokazom o kupovini preporučenom poštom ili kurirskom službom pošaljete na našu adresu:
STR VS ELEKTRIK PR PREDRAG PECELJ
Vidikovački Venac 92s, 11000 Beograd
ili
da zahtev popunite, potpišete, a zatim ga skenirate i sa skeniranim fiskalnim računom pošaljete elektronski na našu E-mail adresu:
info@vselektrik.rs
Po prijemu zahteva za otklanjanje nesaobraznosti/reklamacije, jedan primerak Zahteva sa
popunjenim podacima o broju iz evidencije reklamacija, potpisom i pečatom trgovca ćemo Vam
vratiti poštom ili elektronski(ukoliko ste na taj način uložili reklamaciju, na elektronsku adresu sa koje ste nam zahtev i poslali) , kako biste imali dokaz o uloženoj reklamaciji. Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača.
Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom
obliku i sadrži naročito podatke o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datumu izdavanja potvrde o prijemu reklamacije, odluci o odgovoru potrošaču, datumu dostavljanja te odluke, ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač, načinu i datumu rešavanja reklamacije, kao i informacije o produžavanju roka za rešavanje reklamacije.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju.
Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana od dana podnošenja reklamacije. Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. U slučaju odbijanja zahteva, razlog ćemo obrazložiti.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Reklamaciju ne možete uložiti u slučaju da smatrate da kupljeni proizvod nema svojstva koja ste Vi
očekivali.
Reklamaciju ne možemo uvažiti u slučaju defekta na proizvodu koji je nastao kao posledica neodgovarajuće upotrebe.
U slučaju da Vaš zahtev za otklanjanje nesaobraznosti/reklamacija bude odbijen, obaveštavamo Vas da imate mogućnost rešavanja spora vansudskim putem. Ukoliko pokrenete postupak vansudskog rešavanja potrošačkog spora, mi smo u obavezi da u tom postupku učestvujemo.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova
Ukoliko niste zadovoljni ishodom rešavanja reklamacije koju ste uložili, potrošački spor se može rešiti vansudskim putem, nezavisno od vrste i vrednosti spora, posredovanjem trećeg lica sa Liste tela za vansudsko rešavanje sporova, u cilju postizanja kompromisa. Izbor posrednika vrši Ministarstvo.
Na zvaničnoj internet stranici Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine nalazi se Lista tela za vansudsko rešavanje sporova, a možete joj pristupiti prateći sledeći link:
https://mtt.gov.rs/extfile/sr/33309/Lista%20tela%20za%20vansudsko%20nova%2028.02.2022..pdf.
Vansudskom rešavanju potrošačkog spora možete pristupiti ukoliko ste:
– prethodno izjavili reklamaciju trgovcu
– podneli predlog Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine – poštom, u pisarnici Ministarstva ili elektronski
Nakon toga, Ministarstvo prosleđuje predlog telu za vansudsko rešavanje potrošačkog spora, najbližem prema mestu prebivališta potrošača ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak rešiti na najefikasniji način. Telo za vansudsko rešavanje potrošačkog spora odlučuje o opravdanosti predloga u roku od 15 dana od dana prijema predloga.
Koje odluke se mogu doneti u potupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora: